Első grafika házifeldat


Az első grafika házifeladat egy Packman klón megvalósítása. A feladat részét képzi a pálya megtervezése, a szörnyecskék mozgásának implementálása és a "Packman" irányítása. A lenti ábra csak demonstráció.

Feladatok:

  • A pálya megtervezése. Plusz pontért a pályát lehet véletlenszerűen generálni. (25 pont egy pálya, 35 pont véletlenszerűen generált pálya.)
  • A szörnyek és a játékos sem tud a falakon áthaladni!
  • A szörnyek mozgásának implementálása. Egyszerű random lépkedés (15 pont), valami kis logika (AI - 30 pont, pl a játékos irányába lépjenek a szörnyek).
  • Játékos mozgatása (10 pont), a játékos karakterének van egy szája, ami mindig a mozgás irányába fordul.
  • A pályán kis bogyók vannak elhelyezve, amit a játékosnak be kell gyűjtenie. Ha mindent begyűjti akkor a játékos győz. A begyűjtött kis bogyóknak el kell tűnnie. (15 pont)
  • A szörnyecskék feladata, hogy elkapják a játékost. Ha sikerül a játék véget ér. Implementálni kell egy algoritmust ami kiszámolja, hogy mikor ütközött egy szörny a játékossal. (15 pont)
  • A grafikai dizájn 20 pont.

Az alap feladatra 100 pont kapható, és 25 plusz pont szerezhető.

Kritériumok:

  • A feladat önálló munka! Másolás esetén 0 pont, ez igaz az internetről letöltött kódokra is.
  • A feladatot a modern OpenGL (>3.3 core) vertex-fragment shader pipeline működésével kell megoldani.
  • A kód lényegi részeit dokumentációs kommentekkel kell ellátni.
  • Beadás:

  • Határidő: 2020.03.16 23:59:59
  • Beküldés: balazs.nagy.it@gmail.com -- tárgy neptunkód_grafika_hf_01
  • Egy .zip fileban a forrásfájlokat (.h, .hpp, .cpp), a shader fájlokat és a beolvasáshoz szükséges fájlokat kell beküldeni. Mást nem tartalmazhat a .zip fájl!