Előadás Home Introduction Environment setup Best homeworks

Installing GLFW on MacOs

A GLFW egy nyílt forráskódú, multi-platform ablak és context kezelő rendszer OpenGL-hez. Először töltsük le a GLFW forráskódját. Bontsuk ki a letöltött zip fájlt, ami a következő képpen fog kinézni:

title

Következő lépésben töltsük le a CMake-et és telepítsük, hogy le tudjuk fordítani a GLFW forrását. Ha nincs telepítve az Xcode, akkor töltsük le azt is az App Store-ból.

A kicsomagolt GLFW mappán belül hozzunk létre egy új Build nevű mappát.

title

Indítsuk el a CMake alkalmazást, majd Source könyvtárként állítsuk be a kicsomagolt GLFW könyvtárat, azt amelyikben a CMakeList.txt megtalálható. Build könyvtárként pedig állítsuk be a GLFW-n belüli Build könyvtárat.

title

Kattintsunk a Configure opcióra és válasszuk az Xcode IDE-t és válasszuk a Use default native compilers opciót, végül kattintsunk a Done gombra.

title

Jelöljük ki a BUILD_SHARED_LIBS lehetőséget majd újra kattintsunk rá a Configure gombra és miután végzett kattintsunk a Generate gombra.

title

Miután a Cmake végzett a generálással így kell kinéznie:

title

Nyissunk egy Finder ablakot, majd a Shift + Command + G billentyű kombináció lenyomásával navigáljunk a /usr könyvtárba. Ha még nem létezik local nevű könyvtár, akkor hozzuk létre. Nyissuk meg a local könyvtárat. Ha itt még nem létezik include és lib nevű könyvtár, akkor hozzuk létre őket.

Navigáljunk a GLFW/Build mappába, ahová a CMake generálta a projektet, majd nyissuk meg a GLFW.xcodeproj nevű fájlt.

title

Válasszuk ki az install > My Mac leheőséget és kattintsunk a play ikonra.

title

Azért, hogy megbizonyosodjunk benne, hogy az installálás sikerült navigáljunk az usr/local/lib mappába, ahol 3 GLFW fált kell találnunk. Ha nem akkor a GLFW/Build/src/Debug mappából minden fájlt másoljunk az usr/local/lib mappába.

title

Navigáljunk az usr/local/include mappába, ahol egy GLFW mappát kell találnunk, amely a következő két fájlt tartalmazza:

title

Installing GLEW (Opcionális)

GLEW egy cross-platform library, ami segít meghatározni az egyes operációs rendszereken támogatott OpenGL verzióját és futás időben meghatározza a függvények lokációját. Mi első sorban a GLAD library-t fogjuk erre használni.

Töltsük le a GLEW forrását, majd csomagoljuk ki a zip fájlt. Nyissunk egy terminált majd navigáljunk a kibontott mappába. Fordítsuk és installáljuk a következő parancsokkal:

  • make
  • sudo make install
  • make clean